• Ruime voorraad
  • Gratis verzending vanaf €175,-(*)
  • Gratis afhalen op één van onze locaties
  • Verzending in Nederland en België
  • Gratis retourneren

Lees hier meer over de verpakkingstrends van dit moment!

Hoe kun je er als bedrijf voor zorgen dat je opvalt tussen alle pakketjes die je (potentiële) klanten ontvangen? De verpakkingsbranche blijft maar veranderen en daarom is het goed om mee te gaan met de verpakkingstrends en ontwikkelingen die er op dit moment spelen. In deze blog worden verschillende verpakkingstrends van dit moment toegelicht die jij ook zou kunnen gebruiken!

 

Zorg voor een persoonlijke touch

In de hele wereld worden er steeds meer pakketten verzonden. Het is voor jou als bedrijf belangrijk om op te vallen tussen al deze ‘standaard’ pakketjes. Een belangrijke manieren hoe jij op kunt vallen is door je verpakking een persoonlijke touch te geven. Je kan dit doen op verschillende manieren. Je zou bijvoorbeeld je logo op de doos kunnen bedrukken, of je kiest er voor om je gehele doos te bedrukken in je huisstijl. Een goedkopere oplossing die ook voor een persoonlijke touch zorgt is het gebruik maken van een opvallende tape. Door gebruik te maken van een bedrukte tape zorg je er toch voor dat je pakketje een persoonlijke touch krijgt. Het is een opvallend en krachtig communicatiemiddel en je hebt veel verschillende mogelijkheden. In deze blog lees je alles wat jij moet weten over bedrukte tape.

 

Creëer een unieke unboxing ervaring

Wanneer het pakketje geleverd wordt bij de klant vind het eerste fysieke touchpoint plaats. Je wilt als bedrijf natuurlijk wel een eerste goede indruk achterlaten. Zorg ervoor dat er een ultieme unboxing experience gecreëerd wordt en zo een ‘wow experience’ bij de klant achterlaat. De klant zal zo sneller een connectie voelen met je bedrijf en dit kan in de toekomst zorgen voor herhaalaankopen. Maar hoe zorg je er nu voor dat het openen van je pakketje een heuse beleving wordt?

 

Er zijn verschillende manieren hoe je een pakketje uniek maakt. Zo kun je er voor kiezen om mooi opvulmateriaal te gebruiken in jouw merkkleuren, of voeg een handgeschreven bedankbriefje toe. Een mooi opgemaakte doos met een lekker parfumgeurtje kan ook zorgen voor een goede klantervaring. Kies wel iets dat écht bij jou product past.

 

Een goed uiterlijk van het pakketje is stap 1, maar het voorkomen van ergernissen is misschien nog wel belangrijk voor een goede unboxing-ervaring. Denk bijvoorbeeld aan overtollige tape, dit kan veel frustratie opleveren doordat het langer duurt om uit te pakken. Of een teveel aan opvulmateriaal dat meestal toch in de prullenbak van de consument belandt. Sta hier dus goed bij stil, aangezien dit voor veel ergernis kan zorgen.

 

De mogelijkheden wat betreft een goede unboxing-ervaring zijn eindelijk. Het is aan jou de taak om zo creatief mogelijk te denken. Hoe creatiever je te werk gaat, hoe meer consumenten je onthouden en dus misschien wel een herhalingsaankoop doen.

 

Hergebruik je verpakkingen

Een van de steeds belangrijkere verpakkingstrends is het hergebruiken van verpakkingen. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun verpakkingsmateriaal te recyclen of her te gebruiken. Zo komt er steeds meer vraag naar verpakkingen met een retourstrip of hersluitbare verpakkingen. Deze verpakkingen voorkomen dat het materiaal slechts één keer gebruikt wordt. Tevens komt er vanuit de consument steeds meer commentaar op de zo geheten ‘single use’ verpakkingsmateriaal. Het is dus de hoogste tijd om jouw verpakkingen her te gaan gebruiken!

 

In ons assortiment kun je verschillende herbruikbare verpakkingsoplossingen vinden. Zo bieden wij verzendzakken of autolockdozen met een retourstrip aan. Ideaal wanneer je veel retourzendingen ontvangt! Of laat je eigen verpakking samen stellen! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan even contact met ons op.

 

Wees duurzaam met een groene verpakking

Een andere verpakkingstrend binnen de industrie wat eigenlijk niet meer onder verpakkingstrends valt maar écht noodzaak is geworden, is het steeds groener worden van verpakkingsmateriaal. Maar wat betekent ‘groener worden’ nu eigenlijk?

 

Met ‘groener worden’ wordt simpelweg ‘milieuvriendelijker worden’ bedoeld. Maar liefst 90% van de volwassenen vindt het milieu belangrijk of zelfs héél belangrijk. Met een groene verpakking kun je hier dus goed op in spelen. Zo zullen de consumenten direct zien dat jij ook denkt aan het milieu.

 

Een trend die onder de ‘groene verpakking’ valt zijn verpakkingen gemaakt van graskarton. Deze verpakkingen kennen vele voordelen. Zo vermindert het de CO2-uitstoot met maar liefst 50% en zijn de verpakkingen volledig recyclebaar. Lees hier meer over verpakkingen van graskarton.

 

Een andere manier hoe je duurzamer te werk kan gaan is door minder tot geen lucht te versturen in een pakket. Onderzoekers geven aan dat pakketjes in Nederland gemiddeld met 50% gevuld zijn met lucht. Dit moet natuurlijk anders! Wanneer er weinig tot geen lucht in de verpakking zit zullen de pakketjes kleiner zijn. Dit heeft als gevolgd dat er minder vrachtwagenritten plaats hoeven te vinden en dit vermindert de CO2-uitstoot aanzienlijk.

 

Je kunt er ook voor kiezen om een milieuvriendelijke vulling in je pakketje te stoppen. Ga trouwens eerst na of er wel écht opvulmateriaal nodig is. Wanneer dit wel nodig is, kun je bijvoorbeeld voor een biologisch afbreekbare opvulchips kiezen. Dit opvulmateriaal is volledig biologisch afbreekbaar en niet schadelijk voor dier of mens.

 

Bekijk al ons beschermings- en opvulmateriaal hier.

Artikel toegevoegd aan winkelwagen